Hoe het allemaal begon...

In 2008 kocht Bram Muilwijk, de oprichter van Yildriz, in de plaatselijke shoarmazaak een broodje shoarma met pittige sambalsaus. Hij vond de combinatie van de handige knijpverpakking en het lekkere recept een gouden vondst. Thuisgekomen struinde hij op internet naar een leverancier voor sambal, kocht flesjes en doppen, liet wat etiketjes maken en fabriceerde met vrouw en kinderen de eerste 500 potjes sambalsaus. Ze lachten hem uit, maar hielpen wel mee.

 

Yildriz sambalsaus

Een leuk product

De sambalsaus heeft hij in een aantal supermarkten aangeboden om gratis neer te zetten en te verkopen. Binnen 4 weken waren alle flesjes verkocht. Hij was blijkbaar niet de enige die dit een leuk product vond. Aangezien hij ander werk deed en zichzelf nog niet iedere week honderden flesjes zag produceren, besloot hij een fabrikant te zoeken die deze saus voor hem wilde produceren en bracht tegelijkertijd drie andere soorten op de markt. C1000 nam de flesjes op en al snel volgden Jumbo en Albert Heijn. Sambalsaus in een knijpverpakking bestond immers nog niet!

 

Beter en lekkerder

Vervolgens kreeg hij de vraag of hij ook zulke lekkere knoflooksaus kon maken zoals ze in de shoarmazaken serveren. En toen ging het ineens erg hard. Verkocht Yildriz in 2008 nog maar 15.000 flesjes (alleen sambalsaus), in 2009 waren dat er al 110.000 (voornamelijk sambalsaus, maar ook al knoflooksaus). Vervolgens besloot Bram zich voor 100% te richten op het bedenken, verkopen en leveren van sauzen, geïnspireerd op de recepten van echte kenners. Zijn oudste zoon en neef gingen hem helpen met deze onderneming.

 

 

 

Een begrip

In 2010 heeft Yildriz 500.000 flesjes verkocht. Zo gemakkelijk als de sambalsaus werd opgenomen door retailers, zo moeizaam ging het met de andere sauzen. Uiteindelijk door vol te houden en hard te werken, lukte het Yildriz om in 2011 ongeveer 1.000.000 flessen te verkopen. Vooral de Turkse knoflooksaus is inmiddels een begrip geworden in het sauzenschap. Vanaf begin 2012 heeft Yildriz de distributie van de sauzen uitgebreid, waardoor deze nog beter te vinden zijn voor de consument.

 

Wereldsauzen voor mensen met smaak

Bij het ontwikkelen van nieuwe producten, wordt er altijd gewerkt vanuit hetzelfde uitgangspunt: Yildriz staat voor lekkere sauzen voor een redelijke prijs, geïnspireerd op recepten en ingrediënten van over de hele wereld.